موضوعات کلیدی و مهم در قراردادهای فرانچایز

1- استفاده از علامت و برند های تجاری

brands

یکی از مهم ترین مزایای خرید فرانچایز، امکان استفاده از علائم و برندهای تجاری شناخته شده و سرشناش است. در این قسمت از قرارداد لیستی از علائم تجاری که فرانچایز گیرنده می تواند از آنها استفاده کند منتشر می شود. فرانچایز گیرنده باید به این نکته توجه کند که آیا محدودیت هایی برای استفاده از علائم تجاری وجود دارد یا خیر.

2- موقعیت مکانی فرانچایز

در این بخش محدوده و موقعیت فرانچایز مشخص میشود و متقاضی باید توجه کند که آیا در این بخش از حقوق منحصر به فرد برخوردار است یا خیر.

3- مدت قرارداد فرانچایز

در این بخش مشخص می شود که زمان قرارداد چه مدت است و اینکه آیا امکان خرید حق امتیاز قبل از منقضی شدن قرارداد وجود د ارد یا خیر و یا امکان تمدید قرارداد وجود دارد یا خیر که همگی در این بخش ار قرارداد مشخص می شوند.

معیارهای انتخاب یک فرانچایز

قبل از اقدام به خرید هرگونه کسب و کاری، نیاز است عوامل و شرایط مختلفی را که می توانند در موفقیت ها نقش داشته باشند ، شناسایی کنید. از آن جمله اند:

1- بررسی هزینه ها:

ابتدا می بایست با بررسی حداقل هزینه های یک فرانچایز قبل از رسیدن به مرحله ی سود دهی، توانمندی خود را از جهت برآمدن هزینه ها بسنجید یعنی بررسی کنید، آیا از پس این هزینه ها برخواهید آمد.

2- توانمندی مدیر فرانچایز:

توانمندی مدیر فرانچایز

برای سنجش قدرت مدیریتی خود در یک فرانچایز، موارد زیر را بررسی کنید:

  • توانایی های خود در مدیریت یک فرانچایز یا کسب و کار
  • مهارت های فنی و تجربه قبلی خود در خصوص فرانچایز مورد نظر

3- میزان تقاضا:

در بررسی میزان تقاضا لازم است توجه شود:

  • آیا تقاضای کافی در منطقه شما برای محصولات یا خدمات ارائه شده توسط فرانچایز وجود دارد؟
  • بررسی سالانه یا فصلی بودن تقاضا
  • پیش بینی رشد تقاضا در آینده
  • بررسی مشابه یا تکراری بودن خدمات و محصولاتی که ارائه می شوند