تاسیس سالن اسپا در اروپا، یک فرصت ویژه اقتصادی

 اگر بدنبال کسب درآمد خوب هستید پس باید شغل پردرآمدی نیز داشته باشید، امروزه ماساژ بعنوان یکی از شغل های پردرآمد و سودآور در سراسر جهان شناخته شده است،

اما آیا شما هم می توانید با این دید و بعنوان سرمایه گذاری در اروپا از این طریق به درآمد خوبی برسید؟

این مطلب را تهیه کردیم تا بتوانید با دیدی بازتر به دنیای در حال توسعه ماساژ وارد شوید.

همه ما می دانیم که داشتن شیوه ای سالم برای زندگی کردن در جوان ماندن و حفظ زیبایی بسیار موثر است و از آنجا که بسیاری از مردم بدنبال راه هایی برای افزایش طول عمر خود و بهبود کیفیت آن هستند لازم است به این نکته اشاره کنیم که

ماساژ در همه جای دنیا جزو نرمش های آرام بخش به حساب می آید و همه کشورها در حال ارتقاء آن هستند و رفته رفته این نرمش در حال وارد شدن به چرخه سلامتی انسان است.

ماساژ به طور چشمگیری در جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری ها، کاهش استرس روزانه و ایجاد آرامش موثر می باشد و امروزه از ماساژ با اهداف مختلف و به شکل وسیع و گسترده ای بویژه در درمان دردهای عضلانی و مفصلی به نسبت سایر روشهای درمانی استفاده می کنند و همچنین در توانبخشی و بازتوانی بیماریهای مختلف به شکل خاصی بکار می رود.

از این رو تاسیس سالن اسپا در اروپا می تواند بعنوان یک سرمایه گذاری سودآور انتخاب گردد.

spa salon

تجزیه و تحلیل بازار

امروزه در اروپا استفاده از خدمات زیبایی بسیار رایج است، در واقع ماساژ جزو خدماتی است که در بازار اروپا کاملا شکل گرفته است. بنابراین احتیاج به خلاقیت زیادی ندارد و عواملی مانند معتبر بودن مجوزها و گواهی های ماساژ دهنده ها، استانداردهای سالن مانند زیبایی و تمیزی فضا و وسایل، نحوه برخورد پرسنل و هزینه خدمات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

کار سالن ماساژ با هدف جذب عمدتا زنان و مردان در سن 20-40 سال خواهد بود، حدود 70 درصد مشتری سالن های ماساژ محلی و خانم هستند، خانم هایی که انواع ماساژهای زیبایی (ضد سلولیت، سفت کردن) را ترجیح میدهند یا آن ها که دارای بیماری خاصی هستند و همچنین خانم هایی که به دنبال کاهش وزن و رویای بهبود شکل اندام خود می باشند که این افراد در واقع مشتری های ثابت سالن های ماساژ را تشکیل می دهند.

در شهرهای بزرگ آقایان نیز جهت مقابله با استرس، کاهش اظطراب و آرامش اعصاب از ماساژ استقبال می کنند اما در شهرهای توریستی ماساژ از جنبه تفریحی مورد استقبال آقایان قرار می گیرد.

برآورد هزینه ها

  • متوسط درآمد ماهانه  یک سالن ماساژ در اروپا حدود  8.000 یورو
  • سود خالص ماهانه حدود 4.500 یورو
  • هزینه های اولیه جهت راه اندازی حدود 120.000 یورو

توجه: این طرح کسب و کار، یک میانگین کلی  برای سرمایه گذاری در اروپا در زمینه ماساژ است که در مورد کسب و کار شما با توجه مواردی اعم از فضای سالن، محل سالن، تعداد پرسنل، نوع تجهیزات متفاوت می باشد.

spa salon

 هزینه های انواع ماساژ

به طور میانگین هزینه های ماساژ در اروپا از 50 یورو تا 300 یورو بستگی به نوع ماساژ متفاوت می باشد.

از آنجا که در زمینه ماساژ هنوز مرجعی برای قیمت گذاری جلسات ماساژ و انواع ماساژ تعیین نشده، از این رو عوامل زیر تعیین کننده قیمت ماساژ هستند:

  1. محلی که این خدمات را ارائه می دهید اعم از کشور، شهر و محله آن بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال کشورهای توریستی از مقدار تقاضای بیشتری در این زمینه برخورد اند و این درحالیست که کیفیت خدمات از هزینه آن برای توریست ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  2. نوع ماساژ، اگر از وسایل خاصی استفاده می کنید که برای آن هزینه های بیشتری صرف کرده اید، بدیهی است نرخ ارائه خدماتتان بالاتر خواهد بود.
  3. مدت زمان ماساژ، مدت زمان یک جلسه ماساژ معمولا حدود 30 الی 45 دقیقه است و اگر زمان بیشتری خدمات می دهید هزینه بالاتری دریافت خواهید کرد.
  4. تجربه و اثربخشی افراد ماساژ دهنده که دارای مدارک بین المللی و سابقه کار بالا هستند نقش مهمی در تعیین خدمات شما دارد.

روند راه اندازی سالن اسپا

  1. ثبت شرکت در اروپا
  2. افتتاح حساب بانکی به نام شرکت
  3. اخذ مجوزهای مربوطه
  4. جستجوی ملک مورد نظر
  5. تجزیه و تحلیل بازار
  6. دیزاین ملک با استانداردهای سالن ماساژ
  7. خرید تجهیزات نو یا دست دوم برای سالن و نصب و راه اندازی وسایل
  8. جستجو و استخدام کارکنان حرفه ای و عقد قرارداد به صورت دائم یا نیمه وقت با آنان
  9. تبلیغات اولیه

spa

طرح بازاریابی

بدیهی است که در ابتدا جهت جذب مشتری های بیشتر، هزینه های ماساژ باید پایین تر از میانگین در این بخش از بازار باشد البته فراموش نکنید که کیفیت کار باید در سطح رقبا قرار گیرد.

تعداد مشتری های هر سالن یکی از مهم ترین عوامل موثر بر شاخص سودآوری آن است و این امر بدون تبلیغات بسیار سخت خواهد بود. در ابتدا اکثر مشتری ها از طریق تبلیغات جذب می شوند و آن ها که راضی باشند به دوستان، آشنایان و همکاران خود در مورد سالن و تجربه خود خواهند گفت که در نتیجه بعضی از آنها بعدها به صف مشتریان ثابت سالن شما خواهند پیوست.

در زیر به برخی راهکارهای تبلیغاتی اشاره می کنیم:

  • این نکته خیلی مهم است که با نامی جالب و به یاد ماندنی وارد این بازار شوید
  • استفاده از وبسایت های رایگان در اروپا جهت تبلیغات
  • طراحی وبسایت و بهینه کردن خدمات با در اختیار گذاشتن انتخاب نوع ماساژ، رزرو آنلاین و درگاه پرداخت برای کاربران
  • قراردادن سایت در لیست وبسایت های صفحه اول مرورگر گوگل با پرداخت هزینه
  • عقد قرارداد با تیم های ورزشی، گروه های گردشگری و تفریحی
  • آفرهای لحظه ای و تخفیف دار برای فروش خدمات در یک بازه خاص زمانی
  • تبلیغ در مجله های زیبایی محلی

 فضای سالن ماساژ

باشگاههای ورزشی، کلینیک زیبایی و درمانی، کلینیک فیزیوتراپی، محل تمرین تیم های ورزشی، استخرها و محیط های تفریحی برای افتتاح یک سالن ماساژ گزینه های خوبی می باشند.

بخشی از میزان موفقیت کسب و کار را می توان از طریق جنبه هایی چون نزدیکی به حمل و نقل عمومی، سیاست قیمت گذاری مناسب و توجه به ویژگی های مشتریان بالقوه تحت تأثیر قرار داد.

برای شروع کار شما باید سالن را دیزاین کنید. این هزینه شامل سالن پذیرایی، اتاق ها، حمام و تجهیزات هستند. به طور متوسط در سالن ماساژ، مساحت کل 100 متر مربع است که برای هر ماساژ دهنده حداقل 8 متر مربع مطابق با استانداردهای خدمات بهداشتی- اپیدمیولوژیک فضا در نظر گرفته می شود .

از این فضای 100 متری، 5 اتاق ماساژ و 3 حمام  کوچک و یک سالن زیبا  قابل طراحی می باشد. برای اتاق ها نور پردازی زیبا و برای دیوارها و کف ها لازم است که از کاشی و کاغذ دیواری قابل شستشو استفاده شود.

در خانه های مسکونی بهتر است یک سالن را در طبقه اول قرار دهید و این در صورتی است که برای کلینیک ها، مرکزهای اداری و مراکز خرید طبقه های پایین تر گزینه بهتری هستند. محل اجاره شده یا خریداری شده باید با نوع فعالیت انتخاب شده سازگار باشد.

تجهیزات مورد نیاز اولیه

  • نیمکت های پزشکی و تخت ماساژ برای هر اتاق
  • کابینت برای نگهداری لوازم
  • مبلمان راحتی برای سالن پذیرایی
  • ماشین لباسشویی
  • حوله، لوازم شستشو، روغن ها، کرم ها و ...
  • میز و صندلی ، لپ تاپ، تلفن برای میز منشی

spa

کادر پرسنل

1 نفر منشی + 1 نفر نظافتچی +2 نفر ماساژور، مجموعا 4 نفر برای شروع کار یک سالن ماساژ لازم است.

موفقیت یک سالن ماساژ رابطه مستقیمی با متخصص های ماساژ، پرسنل و برخورد آنها دارد. اعتبار سالن تحت تأثیر کسانی است که دقیقا خدمات ماساژ را ارائه می دهند و این کیفیت بالا تنها توسط یک متخصص واجد شرایط تضمین می شود که تجربه کافی در این زمینه دارد. مهارت های ارتباطی، در نظر گرفتن خواسته های مشتری و ظاهر جذاب می تواند از نکات مهم در مورد متخصصین این امر باشد.

برای کاهش هزینه های دستمزد در ماه های اول، می توانید با متخصص های ماساژ جهت پرداخت هزینه بصورت ساعتی مذاکره کنید. حقوق و دستمزد ماساژ دهنده معمولا 30-50٪ کل هزینه ماساژ است. هر ماساژ دهنده بسته به تجربه روزانه می تواند به 4 تا 8 نفر خدمات خود را ارائه دهد.

تمیز کردن محل بعد از ماساژ باید به یک نفر نظافتچی سپرده شود و وظیفه ماساژور نیست.

استانداردهای یک سالن ماساژ موفق

  • ارائه سطح بالایی از خدمات مشتری
  • گسترش بیشتر کسب و کار، باز کردن نقاط جدید، ارائه خدمات اضافی
  • دارا بودن ماساژورهای حرفه ای که دارای تجربه گسترده و مشتریان ثابت هستند
  • دارا بودن فضای زیبا و مدرن
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته و همچنین روش های موثر شناخته شده در تقاضا
  • استفاده از مواد مرغوب با کیفیت بالا
  • رویکرد فردی به هر مشتری در جهت رضایتمندی مشتری
  • کار با مشتریان وفادار، جذب آنها برای همکاری های مداوم
  • قیمت قابل قبول و پایدار
  • برنامه های تبلیغاتی مدون اعم از بن های تخفیف، گیفت های کوچک و ..
  • برقرار کردن ارتباط با تامین کنندگان تجهیزات با کیفیت بالا و وسایل ضروری با قیمت مناسب

خدمات گروه مشاوران سرمایه گذاری فرنچایزر

  • مشاوره سرمایه گذاری با توجه بودجه شما
  • تنظیم اساسنامه و ثبت شرکت برای شما در اتریش
  • افتتاح حساب بانکی در اتریش
  • اخذ ویزای شنگن برای شما
  • تور بازدید از کسب و کارهای فعال در اتریش همراه با پرسنل فارسی زبان
  • تحقیق بازار و پیدا کردن کسب و کار سودآور
  • بررسی دقیق اسناد مالیاتی و حقوقی
  • نظارت بر نقل و انتقالات سند سرقفلی یا حق امتیاز
  • راهنمایی شما برای اجاره ملک جهت دفتر کار
  • راهنمایی شما برای خرید وسایل اداری جهت دفتر کار
  • ارائه طرح تجاری قابل قبول به دولت در جهت اخذ اقامت کاری برای شما
  • و....