معیارهای انتخاب یک فرانچایز

قبل از اقدام به خرید هرگونه کسب و کاری، نیاز است عوامل و شرایط مختلفی را که می توانند در موفقیت ها نقش داشته باشند ، شناسایی کنید. از آن جمله اند:

1- بررسی هزینه ها:

ابتدا می بایست با بررسی حداقل هزینه های یک فرانچایز قبل از رسیدن به مرحله ی سود دهی، توانمندی خود را از جهت برآمدن هزینه ها بسنجید یعنی بررسی کنید، آیا از پس این هزینه ها برخواهید آمد.

2- توانمندی مدیر فرانچایز:

توانمندی مدیر فرانچایز

برای سنجش قدرت مدیریتی خود در یک فرانچایز، موارد زیر را بررسی کنید:

  • توانایی های خود در مدیریت یک فرانچایز یا کسب و کار
  • مهارت های فنی و تجربه قبلی خود در خصوص فرانچایز مورد نظر

3- میزان تقاضا:

در بررسی میزان تقاضا لازم است توجه شود:

  • آیا تقاضای کافی در منطقه شما برای محصولات یا خدمات ارائه شده توسط فرانچایز وجود دارد؟
  • بررسی سالانه یا فصلی بودن تقاضا
  • پیش بینی رشد تقاضا در آینده
  • بررسی مشابه یا تکراری بودن خدمات و محصولاتی که ارائه می شوند

4- رقابت:

در این خصوص باید:

  • میزان رقابت شرکت شما در بازار
  • شرایط شرکت های رقیب
  • قیمت خدمات و محصولات رقبا

مورد مطالعه دقیق قرار بگیرند.

5- نام تجاری و برند فرانچایزدهنده:

در انتخاب یک فرانچایز این نکته که یک نام تجاری و برند مورد انتخاب تا چه میزان اعتبار و مشهوریت در بازار دارد و ... از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا نیاز است تا:

  1. بررسی میزان شکایات مشتریان و مصرف کنندگان
  2. میزان محبوبیت و شهرت برند

نیز مورد توجه قرار بگیرد.

آموزش و خدمات

6- آموزش و خدمات حمایتی:

اعتبار و ماندگاری یک برند و فرانچایز به خصوص به:

  • میزان پشتیبانی و حمایت فرانچایز دهنده
  • سطح آموزش هایی که توسط فرانچایز دهنده ارائه می شود ،

 نیز بستگی دارد. 

7-  تجربیات فرانچایز دهندگان:

  • دقت کنید آیا ارائه دهنده فرانچایز از سابقه و تجربه و قدرت کافی برخوردار است تا بیزنس موفقی به شما ارائه کند؟

8- برنامه های رشد و توسعی فرانچایز:

هر کسب و کار حرفه ای ، برای موفقیت خود چشم انداز ها و افق های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدتی را در نظر میگیرد.لذا توجه کنید که:

  • آیا فرانچایز دهنده ،  برنامه هایی جهت رشد و توسعه پایدار کسب و کار، ارائه کرده است؟